Kami menyediakan berbagai jenis kuih-muih moden & tradisional
seperti kek, cuppies, bahulu, kuih talam, cookies, roti dan pizza.

Penghantaran percuma untuk kawasan Masai, Seri Alam, Tmn Rinting & Megah Ria,

Bagi kawasan-kawasan lain caj penghantaran adalah seperti di bawah:

1) Pasir Gudang - RM5.00
2) Johor Bahru, Setia Indah & kawasan berhampiran - RM10.00
3) Skudai, Tmn Perling, Ulu Tiram & kawasan berhampiran - RM 15.00
4) Kota Tinggi - RM20.00

Untuk self pick-up, sila ambil di rumah saya atau pick-up point di bawah:
1) Tesco Seri Alam
2) Shell berhadapan AEON Tebrau

Untuk pertanyaan & tempahan sila hubungi:
Tel/sms/WhatsApp: 019-7140779 @ 012-7084779
Facebook: http://www.facebook.com/groups/129925260420414/
Emel: fihas05@yahoo.com.my

09 Disember 2012

Kek Opera

Pelik jugak nama kek ni. Ada kene mengena dengan wayang opera cina tu ke?? Hehe.. Nama kek ni memang pelik sket tapi rasa dia tak pelik. Sedap bangat!!!! Saya jamin kek ni lebih sedap dari tiramisu.

Macam biasa, saya ni suka menggoogle resepi kat internet. Suka jugak baca blog-blog masakan, kek, kuih-muih. Dan macam biasa jugak, saya ni tidak le rajin sangat nak menaip resepi panjang lebar kat sini. Jadi untuk menjimatkan masa saya (hehe..malas le tu), maka saya tepek la disini link yang saya refer untuk buat kek idaman malaya ni. Banyak resepi yang saya refer. Tapi yang satu ni paling mudah, cara buat pun step by step, jelas & nyata. Yang paling penting sekali, tuan blog ni tak kedekut ilmu. Jadi kalau berangan nak buat sendiri tu, saya cadangkan refer kat blog juicycafe.

Kek ni kecik & rendah je. Struktur dia amat padat. Dipenuhi rasa almond sebab dalam dia ada grated almond. Kek ni di belah mendatar jadi 3 bahagian. Pastu dicurah sket sirap kopi, dilapis dengan coffee buttercream, & last skali di curah pulak coklat ganache. Perghhhhhhhh!!!! Memang mabeles la..

Kek opera ni cubaan pertama saya. Saya buat untuk makan-makan masa birthday adik pada 22 Nov. 2012 yang lalu. Kek ni bukan kek birthday pun. Cuma kek sampingan utk cover kalo kek birthday tak cukup. Tapi jadi lain plak. Tuan punya birthday tak mau potong kek birthday dia dulu. Dia nak potong kek opera ni dulu sebab dah tak tahan bau dia yang menggoda tu. Sudahnya, kek ni yang habis dulu. Kek birthday dia xberapa nak laku. Hehehe..tu la dia penangan kek opera.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan